Większości z nas od najmłodszych lat wpaja się, że powinniśmy bronić swoich racji i wypowiadać się we właściwym czasie. Mówi się nam, że powinniśmy otwarcie mówić o naszych osiągnięciach ale nigdy nie chwalić się nimi. Czy jednak w sytuacji zawodowej jest to nadal aktualne?
Samopomoc to zdolność do reprezentowania siebie w danej sytuacji, ale w pracy trzeba iść na kompromis i być może przemilczeć swoje poglądy, jeśli chce się utrzymać harmonijne stosunki z kolegami. Chodzi również o to, by mówić wprost o tym, co potrafisz robić dobrze, sprzedawać swoje umiejętności i przedstawiać się jako kandydat do wykorzystania szansy na rozwój kariery.
Gdzie zatem leży cienka granica między trzymaniem się w pracy linii partii a swobodnym wyrażaniem swoich poglądów i stawaniem w swojej obronie, gdy zachodzi taka potrzeba?
Zasadniczo sprowadza się to do indywidualnego podejścia do każdej sytuacji, z jaką się zetkniesz. Czy należy mówić głośno, czy też zachować swoje poglądy dla siebie? Wypowiedzieć się, czy też nie reagować i pozwolić, by sprawy potoczyły się naturalnie?
Tylko Ty sam możesz o tym zdecydować, pracując przy biurku, ale umiejętność mówienia prawdy i wyrażania swoich poglądów jest czymś, co powinieneś robić, gdy nadarzy się odpowiednia sytuacja. Na przykład, jeśli masz silne przekonania na temat czegoś, o czym dyskutujesz podczas sesji współpracy przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej, i wiesz, że nikogo to nie urazi, oczywiście oczywiście, powinieneś to powiedzieć. Może to doprowadzić do dalszej dyskusji, która może zaowocować twórczym rozwiązywania problemów rozwiązań.
Należy jednak pamiętać, by nie wyrażać swoich poglądów bez zastanowienia i nie zastanawiać się, w jaki sposób mogą one wywołać konflikt z kolegami z biura.
Obejrzyj ten film, który mówi o tym, w jaki sposób działania na rzecz własnej wartości mogą być wykorzystywane w miejscu pracy i jak rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie.
Oczywiście, umiejętność przemawiania na własny temat to także mówienie o sobie w życzliwym tonie, np. umiejętność opowiadania o swoich osiągnięciach i sprzedawania siebie. Robiąc to, stawiasz się na pierwszej linii frontu w poszukiwaniu nowych możliwości i potencjalnych awansów. Niewiele osób czuje się komfortowo, robiąc to. Mówi się nam, że powinniśmy być skromni, ale bycie skromnym wcale nie sprawia, że się wyróżniamy!
Mówienie o sobie nie oznacza siedzenia w sali konferencyjnej i opowiadania wszystkim, jaki jesteś wspaniały, ani chwalenia się rzeczami, których dokonałeś w poprzednich miejscach pracy. Jest to delikatne przypominanie tym, którzy powinni wiedzieć, że potrafisz dobrze wykonywać swoje zadania. Jest to umiejętność unikania krytycznych uwag na swój temat i zamiast tego, delikatne Pewność siebie, która pokazuje, że można poradzić sobie w każdej sytuacji.
Każdy z nas zetknął się kiedyś w miejscu pracy z kimś, kto jest dość chełpliwy. Zawsze mówi o rzeczach, których dokonała, o swoich umiejętnościach i o tym, co robi dobrze. Choć z pewnością jest rzecznikiem, robi to nieco niewłaściwie. Jeśli chcesz być rzecznikiem samego siebie i uniknąć konieczności sprzątania po konflikcie w biurze, musisz być subtelny, ale stanowczy. To nie jest bycie "wielkimwielką głowąi nie chodzi o chwalenie się wszystkim, co robisz dobrze - chodzi po prostu o wskazanie prawdy, ale w łagodny i skromny sposób.
Punkty wymienione w filmie z pewnością pomogą Ci osiągnąć tę subtelną równowagę między "twarzą w twarz" a "w sam raz". Zanim jednak do tego dojdziesz, musisz czuć się dobrze ze sobą, swoimi osiągnięciami i poglądami.
Nie musisz rzucać się z nimi na ludzi, których nie musisz Ale musisz mieć pewność siebie, aby bronić siebie i wyrażać swoje poglądy, kiedy tylko uznasz, że sytuacja jest odpowiednia. W razie potrzeby poćwicz w lustrze - ale pamiętaj o swoich mocnych stronach, o tym, co robisz dobrze, i nie krępuj się informować o tym innych!